فریاد ما گم شده است؛ به یاد مصطفی حیدری سردبیر فقید ایبنانیوز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 11 آذر 1394
بازدید : 169
نویسنده : جاذبه وب

 

دیروز خیلی ناگهانی یاد “مصطفی حیدری” افتادم؛ دوستی که متاسفانه خیلی زود از میان ما رفت و سال گذشته وقتی که به زیارت امام رضا(رع) رفته بود، دقیقاً در سالروز شهادت آن امام در حادثه ای در مشهد مقدس، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

اولین باری که مصطفی را دیدم زمستان سال 1385 بود. برای راه اندازی ایبنانیوز جلسه ای با محسن برادر بزگتر مصطفی داشتیم و در حد یک سلام و علیک همدیگر را دیدیم. آن سال گذشت و دقیقا یک سال بعد سایت آژانس خبری بختیاری تاسیس شد ولی شرایط ما در این یکسال دگرگون شده بود و دیگر امکان کار جمعی میسر نبود. نگران کار بودیم ولی چاره ای نبود؛ در این مقطع حساس بود که آقا مصطفی تقریبا یک سال جور جمع را کشید و کار سردبیری و به روز رسانی مطالب را به عهده گرفت و به تنهایی سایت را سرپا نگه داشت. اخبار شش استانی که ما در نظر داشتیم را آپ می کرد، هرچند تمامی اخبار به اصطلاح کپی از دیگر سایت ها بود اما آن زمان حجم اخبار کم بود و گزینش اخبار مفید از میان اخبار تولیدی روابط عمومی سازمانهای دولتی، چندان آسان نبود. همچنین "مصطفی" جمله معروفی داشت که انتهای هر خبر می نوشت: «شهرستان ... از جمله شهرستان هایی است که تعداد زیادی از مردم بختیاری در آن زندگی می کنند و از نظر تقسيمات كشوري در استان ... قرار دارد» و همین جمله بذر امید را دل ها زنده نگه می داشت و امید به تشکیل استان یکپارچه و ثروتمند بختیاری را در دلها می پروراند.

گذشت تا اینکه پاییز سال 1387 من که فراغت بیشتری پیدا کرده بودم، سردبیری سایت را تحویل گرفتم و با توجه به فضایی که به وجود آمده بود شروع به تولید خبر کردیم و فاز جدیدی از فعالیت ایبنانیوز را با سایر دوستان از جمله آقای حیدری و رحیمی آغاز کردیم.

ایبنانیوزی که مصطفی میخواست، آیینه محرومیت و مظلومیت بختیاری نبود؛ بلکه فریاد نسلی بود که می خواست علیرغم تمامی مشکلات با یک گام بلند تمام این محرومیت ها را پشت سر بگذارد و فردایی روشن را برای این مردم به واقعیت برساند.

زمستان همان سال 1387 بود که مصطفی برای انتخابات ریاست جمهوری وبسایتی راه اندازی کرده بود به نام "نسل حماسه" و در آنجا نماینده نسلی بود که می خواست حماسه بسازد. اما این بار هم در هیاهوی پس از انتخاب، صدای ما گم شد و به فراموشی سپرده شد؛ همانگونه که وبسایت نسل حماسه فراموش شد.

باور اینکه مصطفی دیگر در بین ما نیست سخت است. انگار خودش هم می دانست فرصت اندک است و شاید به همین دلیل بود که خستگی نداشت! و همیشه مشغول فعالیت بود خواه در مسجد، خواه در دانشگاه و یا در فضای مجازی و انجمن ها و تشکلهای صنفی و دانشجویی و محلی؛ مصطفی بیش از آنچه از یک انسان عادی انتظار می رفت فعال بود و دغدغه داشت.

سالگرد «مصطفی حیدری» سردبیر اسبق ایبنانیوز پنجشنبه 12 دی ماه 1392 از ساعت ده صبح بر سر مزارش واقع در بهشت آباد اهواز برگزار می گردد. روحش شاد




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com